Podręcznik neuropsychiatrii dziecięcej

Alexander Pope powiedział: Właściwym badaniem ludzkości jest człowiek . Z pewnością studiowanie rozwoju ludzkiego mózgu, umysłu i osobowości – i ich zaburzeń – jest jednym z wielkich zadań naukowych nadchodzącego stulecia. W poprzednich pokoleniach ludzie badali ludzi poprzez obserwację i kontemplację, proces usystematyzowany na wielką korzyść przez psychologów. I jak zawsze w medycynie, choroba zapewnia nie tylko praktyczny bodziec, ale także niezbędny klucz do takiego badania. Redaktorzy podręcznika Neuropsychiatrii pediatrycznej definiują neuropsychiatrię jako dyscyplinę poświęconą zrozumieniu neurobiologicznych podstaw ludzkich zachowań. Ta ogromna książka pokazuje ponad wszelką wątpliwość, że jesteśmy gotowi zająć się relacją między chorobą neuropsychiatryczną a neurobiologią rozwoju behawioralnego. Obejmuje on bardzo szczegółowo to, co obecnie wiemy o neurologii dziecięcej, psychiatrii dziecięcej, psychologii, pediatrii i neurogenetyce. Ta wiedza jest nadal w dużej mierze opisowa; jest o wiele więcej informacji niż odpowiedzi, więcej badań niż wniosków. Ale tak samo, jak niemowlak staje przed oczami, tak samo jest z nauką: musimy spojrzeć, skierować uwagę, zanim będziemy mogli to zobaczyć. Ta książka udowadnia, że patrzymy.
Jak inaczej było to 25 lat temu. Potem wiele rodzin przyniosło mi dzieci z problemami behawioralnymi i rozwojowymi. Widzieli neurologów, którzy potwierdzili, że odruchy dzieci są w normie, a psychiatrzy, którzy zajmują się terapią zabawy lub terapią rodzinną – oraz problemy dzieci i ich rodzin spadły pomiędzy te dwa podejścia. Od tego czasu sytuacja zmieniła się ogromnie. Neurolodzy dziecięcy przyjmują teraz zachowania poważnie, tak samo poważnie, jak psychiatrzy dziecięcy przyjmują neurobiologię.
Ta książka jest świadectwem, jak daleko zaszliśmy. Pod redakcją psychiatry, który jest także neurologiem i neurologiem dziecięcym, od dawna zainteresowanym psychiatrią, zawiera autorytatywne dyskusje na temat aktualnych badań i praktyk na każdym etapie neuropsychiatrii dziecięcej, przez uznanych liderów w każdej dziedzinie. Można go śmiało określić jako autorytatywny podręcznik przedstawiający bieżące rozumienie pediatrycznych zagadnień neurologicznych i psychiatrycznych. Jego szerokość, głębia, wszechstronność, jednolita wysoka jakość i terminowość (literatura na rok 1997 jest prawie w całości objęta) są mało niesamowite i są hołdem dla redaktorów.
Oprócz części wprowadzającej, zamieszczono również sekcje dotyczące oceny neuropsychiatrycznej dziecka, w tym szczegółowe informacje na temat oceny neuropsychologicznej i psychoedukacyjnej oraz rozdziały poświęcone zaawansowanym technikom obrazowania mózgu; sekcje kliniczne dotyczące neuropsychiatrycznych aspektów zaburzeń psychicznych i neurologicznych; oraz rozdział zawierający wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów leczenia. Ważną cechą całej serii jest szereg tabel, dodatków i podobnych kompendiów przydatnych informacji na temat opisowych testów neuropsychologicznych oraz narzędzi klinicznych i badawczych do oceny mowy i języka oraz innych funkcji.
Referencje są obszerne. Bogactwo i kompletność materiału jest niezwykła; ta funkcja sama w sobie sprawia, że książka jest niezbędna Wyróżniają się niektóre z nich: przegląd najnowszych badań dotyczących nabywania języka przez niemowlęta oraz szczegółowe omówienie terapii elektrowstrząsami u nastolatków wraz z historiami przypadków. Niektóre duże problemy są przedstawiane z więcej niż jednego punktu widzenia, być może równoważąc sporadyczną idiosynkrację. Niektóre obszary są z natury trudne; autyzm, na przykład, pozostaje gąszczem, bez wyraźnej ścieżki. Niektórzy mogą życzyć sobie pełniejszego leczenia neuroprzekaźnika i farmakologii receptorów. Ale te pytania nie mogą ukryć wielkiego osiągnięcia tutaj.
Ten podręcznik oznacza nową erę w neuropsychiatrii dziecięcej i prawdopodobnie w neuronauce człowieka. Jest to zasadny punkt zwrotny. Łącząc się w mistrzowskie kręgi mody, które rozwijają się tu i tam, stanowią one ważne wydarzenie intelektualne. Jasno wyznacza on program neurobiologicznego rozumienia ludzkiego rozwoju neurologicznego i psychiatrycznego. Ta książka będzie na liście must have każdego, kto ma naukowe zainteresowania rozwojem neurologicznym i neuropsychiatrycznym oraz zaburzeniami dzieci.
G. Robert DeLong, MD
Duke University Medical Center, Durham, NC 27710

[hasła pokrewne: noni, wdrożenia magento, dienogest ]
[podobne: objawy wirusa hiv, obliteracja, olx nasielsk ]